tag:blogger.com,1999:blog-609438923013280424.post4398199549917427269..comments2017-08-08T10:58:56.244+03:00Comments on Sokea yksisarvinen: Hahmon pelaajallistaminenMirahttp://www.blogger.com/profile/06037984617993247085noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-609438923013280424.post-6884276445006119882015-06-15T12:30:00.397+03:002015-06-15T12:30:00.397+03:00Itse kirjoitan myös aina hän-muodossa! Joskus olen...Itse kirjoitan myös aina hän-muodossa! Joskus olen pelihaasteen tiimoilla yrittänyt kirjoittaa parit pelit minä-muodossa mutta ei se vain tunnu oikealta. Fickejä on joskus kirjoitettu minä-muodossa kun olen halunnut että kertoja selviää vasta lopussa mutta niistä nyt ei voi syntyä mitään kummempaa draamaa koska.. no ne ei koske muiden hahmoja niinkään. xD<br /><br />Hassua miten kaikki menee aina siihen että "nuori pelaaja" tai "kun itse olin nuori". :D Tämä taitaa kyllä olla enemmän nuorten pelaajien keskuudessa tämä ongelma! Itsekin myönnän nuorempana ottaneeni nokkiini jostakin muiden hahmojen tekemisistä juurikin tälläisissä tilanteissa.. Mutta myönnän myös harrastaneeni sitä provosointia että kirjoitin tarkoituksella hahmon viestiin omia ajatuksiani. Typeräähän se on, mutta luojan kiitos siitä on opittu! Enää en moista tekisi vaan jos ärsyttää, en vastaa koko peliin. xD Pääsee paljon helpommalla, hah!<br /><br />Myöhään tai ei, aina saa kommentoida! :D kyllä mä nämä viestit joskus huomaan! Kiitoksia viestistäsi! Dochttps://www.blogger.com/profile/12330035437247225539noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-609438923013280424.post-22353717961812549692015-06-14T01:10:52.698+03:002015-06-14T01:10:52.698+03:00Nimenomaan tämän syyn takia en pelaa ihmisten kans...Nimenomaan tämän syyn takia en pelaa ihmisten kanssa, joiden kanssa asiat ovat menneet pysyvästi liian pahaan sotkuun. Se ei olisi kannattavaa kenellekään, sillä peliin saattaisi sisältyä omia tunteita ja siitä vasta riemu repeäisi. Onneksi sellaiset ihmiset ovat hyvin harvassa ja jokainen järkevä tajuaa ettei liity peliin, missä ylläpidon kanssa ei tule toimeen. Ei tästä sen enempää, toivottavasti en antanut itsestäni huonoa kuvaa sillä kuten sanoin, ne ihmiset ovat _harvassa_. xD<br /><br />Mutta jeps, itse postauksen aiheeseen nyt. Itse pyrin aina kirjoittamaan roolia kertojan osasta, sillä pelaan hän-muodossa. En siis sisällytä itse kertojan osaani hahmon vahvoja tunteita, esimerkiksi toteamalla, että "noh, idiootti mikä idiootti" tai "mikä mustia nyt vaivasi, oliko se täysi typerys" (nämä nyt oli laimennettuna esimerkkejä, muistan nähneeni joskus kirosanojakin tämän kaltaisissa tilanteissa) Jos haluan sanoa sen, laitan sen joko selkeästi hahmon ajatukseksi tai puheeksi. ("mustin mielessä pyöri vain yksi kysymys: miten typerä rekun piti olla, että suostui siihen?" tai "rekku oli antanut itsestään täysin naurettavan kuvan mustille") En itse kertojatekstiksi. Itse saatan toisinaan tulkita vahvat kertojat kommentit nimenomaan pelaajan sanomana, en hahmon. Vaikka minua nyt on mahdoton suututtaa roolin kautta - pelaamista se vain on. Mutta silmiin se pistää ja joskus käy sääliksi, tunteeko joku muu itsensä uhatuksi jos vastapelaajana on tämä karkeasti kirjoittava ihminen, joka ei säästele kertojan osaansa tai erota sitä tarpeeksi hahmosta. En tiedä miten muissa peleissä vihoitellaan, mutta Zingerissä lentää kirosanat nykyteinien tapaan, kun hahmot innostuvat oikein huutamaan ja huorittelemaan toisiaan. xD Köh... kypsää. Heh. :D<br /><br />Kerran olen kohdannut tapauksen missä eräs nuori pelaaja X otti tosissaan sen, että eräs hahmo flirttaili toiselle hahmolle. Tämä X saapui hahmollaan peliin ja vaati hahmolla, että flirttailija tulisi luoksensa ja jättäisi heilansa siihen paikkaan. No niin ei käynyt ja seuraavaksi pelaaja huusi chatissa, ei roolissa vaan chatissa ihan itsenään, että kyseinen flirttailijahahmo on perseestä jne. capsilla. Siinä sitten rauhoiteltiin muiden kanssa, että kyse on pelistä ja ropehahmoista - hauskanpidosta ja feikki draamasta. Toivottavasti se ei nyt niin kamalan tunteisiin mennyt, kun yhdenkään pelissä olleen pelaajan tarkoitus ei ollut suututtaa ketään. xD<br /><br />Myönnän että nuorempana minullakin oli ongelmia siinä, että pelissä tapahtuneet radikaalit asiat hahmoilleni saattoivat aiheuttaa adrenaliinia ja levottomuutta. Harjoittelemalla ja ajatustyöllä pääsin siitä eroon, vaikka kyllä hurjat tilanteet silti jännittää, kun ei koskaan tiedä mitä odottaa. Nykyään positiivisesti!<br /><br />Terveisin ihminen joka tajusi äärimmäisen myöhään kuinka mielenkiintoisesta aiheesta kirjoitit. Tästä voisi rupatella hetken jos toisenkin. :)Amshttps://www.blogger.com/profile/15313282099654853979noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-609438923013280424.post-46811019244572531532015-05-07T09:48:40.791+03:002015-05-07T09:48:40.791+03:00Tuo on kyllä totta että joskus omista fiiliksistä ...Tuo on kyllä totta että joskus omista fiiliksistä voi olla hyötyäkin pelaamisen kannalta.. Ja aika usein niin onkin, nyt kun sitä alkaa ajattelemaan! :D <br /><br />"Jos itseä alkaa kiusaamaan ne asiat, joita pelaa, on jotain pielessä." <-- Tämän haluaisin ehkä tatuoida kaikkien roolipelaajien otsaan, mukaan lukien itseni. Jos tämän asian kaikki muistaisivat niin voitaisiin välttyä aika paljolta kaikki. :D<br /><br />Kiitoksia kehuista taasen! Mun aamukahvihetket taas parantuvat kerta heitolla jos olen saanut kommentteja, joten kiitos niistä! Ja jatka toki kommentoimista.. ;D Dochttps://www.blogger.com/profile/12330035437247225539noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-609438923013280424.post-47059253902178697122015-05-06T22:22:27.373+03:002015-05-06T22:22:27.373+03:00Oon joskus huomannut peleissä olevan etua siitäkin...Oon joskus huomannut peleissä olevan etua siitäkin, että ärtyneenä on helpompi pelata ärtynyttä hahmoa. Eli jos fiilikset sattuu olemaan samat hahmon senhetkisten (suunniteltujen) tunteiden kanssa, niin on siitä apuakin. Ehkä silti liian helposti tulee valutettua omia fiiliksiä hahmoon, varsinkin, jos hahmo sattuu edes joiltain osin muistuttamaan itseä.<br /><br />Mutta luulisin, että siitä on ehkä enemmän haittaa silloin, jos päästää hahmon ja pelin vaikuttamaan itseensä ennemmin kuin antaa itsensä vaikuttaa peliin. Eli jos vuodattaa omat tunteensa peliin, muut voi silti ottaa sen pelkkänä pelinä. Mutta jos itseä alkaa kiusaamaan ne asiat, joita pelaa, on jotain pielessä. Oon pelannu hahmoillani joskus melkoisia ihmissuhdekiemuroita, ja ne tuntui joskus sekottavan vähän IRL-elämääkin.<br /><br />Mut jee, jatka kirjoittamista! Tykkään lukea näitä aamulla kahvikupin äärellä tai illalla, kun pitäisi mennä jo nukkumaan. ;)Ciaránhttp://amtylypahka.thulite.net/noreply@blogger.com